Siła pozytywnych skojarzeń

XXI wiek znacząco zmienił się, jeżeli chodzi o dostęp do źródeł reklamowych. Internet prześcignął tradycyjne środki przekazu, takie jak prasa, telewizja czy radio. Czy jednak jest to jedyna droga do serc klientów?

Zdecydowanie nie. Ważnym jednak jest, aby odpowiedzieć na pytanie jak chcemy zostać przez potencjalnego klienta zapamiętani. Oczywistym wydaje się być, że pozytywnie. Czy jednak na pewno? Przecież coś kontrowersyjnego również pozwoli zapamiętać nasz produkt. Może to być modelka, agresywne hasło reklamowe czy nawet forma parodii. Cel został osiągnięty, klient zapamiętał naszą reklamę. Czy jednak kiedy przyjdzie do wyboru produktu, skusi się akurat na nasz? Możliwe, lepiej jednak, aby reklama wzbudziła pozytywną reakcję, co zwiększy szansę na sprzedaż!

Taką pozytywną reakcję można wzbudzić na wiele sposobów. Jednym z nim jest sprawienie, żeby klient kojarzył nasz produkt z czymś dla siebie miłym. Może to być chociażby rzeczy wydawałoby się tak błaha, jak leżak z nadrukiem. Nie dosyć, że jest to reklama genialna w swojej prostocie, to również bardzo wszechstronna. Nie zdziwi bowiem ani widok leżaka na plaży, ani na rynku w środku miasta, nad rzeką czy w podmiejskim pensjonacie. Jest to o tyle istotne, że ta forma reklamy jest nienachalna. Klient nie czuje się nią osaczony. Za każdym jednak razem, kiedy klient usiądzie na takim leżaku i odda się przyjemnemu odpoczynkowi zwróci uwagę na nadruk, jaki na nim występuje. Wtedy właśnie zaczną działać pozytywne emocje, na których nam zależy. Właśnie wtedy bowiem potencjalny kupujący wyrobi sobie zdanie na nasz temat, że przecież właśnie daliśmy mu chwilę przyjemności, w takim razie nasz produkt czy usługa również taka będzie!

W czasach, kiedy konkurencja niemal w każdej branży jest duża warto walczyć o każdego klienta. Można robić to w sposób bardziej agresywny, czy nawet kontrowersyjny, nic jednak nie zastąpi pozytywnych skojarzeń. Nawet jeżeli nasz klient sam nie zdecyduje się nigdy na zakup, to prawdopodobnie poleci nasz produkt jako ten, który pozytywnie mu się kojarzy.